راهنمای نصب و راه‌اندازی

راهنمای نصب و راه اندازی پیرنگ

به منظور نصب سامانه پیرنگ، ابتدا نرم‌افزار xampp را بر روی دستگاه مورد نظر نصب نمایید. بدین منظور می‌توانید از نسخه ای که در محتویات DVD سامانه ارائه گردیده است، استفاده نمایید.
سپس در مرحله بعد، نسخه نرم‌افزار پیرنگ را که با عنوان ims مشخص شده است، از folder “software” DVD سامانه، کپی نموده و پس از Extract، در folder “htdocs” xampp کپی نمایید. سپس در مرورگر، آدرس نرم‌افزار به صورت زیر وارد نمایید:

http:// [your IP address]/ims

در این مرحله صفحه پیکربندی نصب نرم‌افزار در مرورگر مشاهده می‌شود (تصویر ۱). به منظور نصب نرم‌افزار، مراحل زیر را اجرا نمایید:
۱٫ در قسمت “نام سرویس دهنده بانک اطلاعاتی”، آدرس اینترنتی خود را وارد نمایید.
۲٫ در قسمت “username” و “password” بانک اطلاعاتی، username و password پیش فرض mysql را وارد نمایید.
۳٫ همچنین در صورتیکه user خاصی را جهت ساخت بانک اطلاعاتی در mysql ثبت نموده‌اید، در ۲ بخش “نام کاربری Admin” و “کلمه عبور Admin” اطلاعات آن را وارد نمایید.
۴٫ پس از ثبت کلیه اطلاعات مورد نیاز، بر روی دکمه “نصب / ارتقاء نرم‌افزار” کلیک نمایید.

تصویر 1: پیکربندی نصب نرم‌افزار

تصویر ۱: پیکربندی نصب نرم‌افزار

پس از نصب نرم‌افزار، صفحه‌ای که در تصویر شماره ۲ قابل مشاهده می‌باشد، نمایش داده می‌شود. در صورتیکه مراحل نصب، بدون بروز خطا انجام شده باشد، پیغام “نصب با موفقیت انجام شد” در بخش ۱ تصویر نمایش داده می‌شود. در صورت بروز خطا در هر یک از مراحل نصب، مورد خطا با پس زمینه قرمز رنگ مشخص می‌گردد.

تصویر 2: صفحه وضعیت اجرای عملیات نصب نرم‌افزار

تصویر ۲: صفحه وضعیت اجرای عملیات نصب نرم‌افزار

در این مرحله با کلیک بر روی لینک “continue” صفحه اول نرم‌افزار پیرنگ نمایش داده شده و شما با نام کاربری “administrator” و کلمه عبور “root” به سامانه دسترسی خواهید داشت.
نکته مهم: پس از اجرای مراحل نصب نرم‌افزار، عنوان شاخه admin‌ نرم‌افزار را به admin1 تغییر نمایید.

تصویر 3: صفحه ورود به سامانه

تصویر ۳: صفحه ورود به سامانه